lördag 21 januari 2012

Tilda at Prairie Fairy cottage!

God morning!

Well, at least it was morning when i started this post. Guess its afternoon now,lol!

Hope you al are doing fab this lovely and very, very cold Saturday!

We have a new great sketch to play with over at The Sketchy challanges.
This week its Kellies Sketch and its perfect for cards, layouts or whatever your heart decieres.

Here is my card...


Yep!, Its little Tilda!
Shes on her way to visit al the girls over at the Prairie fairy cottage,lol.

The winter cottage image was a freebie that i grabbed over at Prairie Fairy.
and i have used the pre colored one.

The papers iv used is from my Swirlydoos kit and are a mix of grapich 45 and Kaisercraft.


Tilda looks cute as always.

almoust al the embellies that i have used also was in my swirlydoos kit.
Its really a awsome kit club.


Some flowers...


Oki doki, So now you just head on over to The Sketcy Challanges and join in the fun, right?

The girls have some amazing inspiration to show you too.
It sure will get your mojo going.

Thanks for stopping by today and have a wonderful day!

hugs bettina!

torsdag 19 januari 2012

Aphrodite!

Hi!

Im baaack!:)

I woke up early in the morning, it was around 5.30.
I opened my eyes and looked out my window, it was still dark. But i knew it was really could out there cause it was even could inside.
I got up and swept my robe around me, brrrr it was so cold. I got closer to the window and from the light off the lamp post i could see that it was snowing.
Oh my! that meens kaos out there. I for sure wouldnt wanna get out there, driving in that weather.
Well, was i lucky, it was my day at home. The only thing i was going to do was to spend some lovely time in my craft room.
Gotta get downstairs to put on some hot coffee and get started with some fun coloring.
Craftroom here i come.

Poored up some of that warm coffe and stumbled in to my own little space (i got theese lurvy slippers with huge bunny ears for christmas, therefor the stumbling, those ears, they are cute but genormeous:))
Put on the computer and tought that the first thing i would do was to check my mails.
Opened up my mail and what did i see?...It cant be true!...Really?!...You gotta be kidding me.
I pinched my self one time, ouch! two times, still hurts! i think i did it a third time too,lol.
Well there it was, some realy, really happy news. It said:
-Would you wanna be a GDT for tickled pinkstamps in Januari?
JiiiHuuuu!!! didnt even have to think about it, it was a big YES! I would LOVE to!
So thats the story about how i ended up here,lol

 Al the girls has been bringing you  previews for the new Greek Gods release at Tickled Pink Stamps for the last 6 days. They will al be realised tomorrow the 20th.
Today i was so lucky to get to play with one of theese wonderful sneek peeks called "Lolita Aphrodite Willow"

Just look at this beauty...


The papers i have used for my tag is from prima.
The flowerbranch is also from pima.
I also stuck in some white and pink flowers from my stach.
Behind everything i added a heart doily.
That beautiful butterfly i fuzzy cut from kaisercraft papers, the bonjour collection. That paper collection is to die for:)


A close up...


Thanks a lot for stopping by.
and if you have missed some of the sneek peeks that the girls have been showing off, you just gotta head on over to Tickled pink stamps blog, Cause i promise you that they have done some stunning work. Im totally blown away by the talanted girls over there. For real, i have no words, those girls create magic:)

Thank you so, so much Kellie and girls for having me.
Im so happy and totally honored:!

From the bottom off my heart... Thank You!!!

Have a wonderful day friends!

Im gonna go tuck my baby to bed and then im off to the most wonderful place.
Its that magical, wonderful place im in when im creating.
Dont know the name off that place, but i know that al of you know excactly what place im talking about:)!!!

Big hugs bettina

Im entering this too:



Little Sookie!

Hi Friends!

Its time for a new fun challange over at southern girls!:)

So today im here to show you my 1st ever WOW card!
It was sooo fun to make, and i really like that white on white effect.

and its even funnier  to make a card when your playing with images that you love.
Cause our sponsor for this challange is tickled pink stamps, yay! lucky me. And guess what, i got twice as lucky, cause i got to play with TP twice this week:) (see my next post very, very soon:)).

Anyways...maybe you wanna see my WOW card?


I found some white seethru paper with glitterswirls on.  I have no ide what its called, its not paper, not wellum, its almoust like some seethru fabric? What i do know is that its really beautiful, and i didnt even knew i had it until i went thru my stasch :)

I also used some diecuts, a beautiful frame from cheery lynn, flowers and swirl from magnolia.
The white little flowers are from Petaloo.


Here we have cute Lil Lolita Ice skating Sookie.
Tought it go well with a winter image with a wow card, kinda looks like she has ice al around her.


Thanks for stopping by today!

Hope you will join us in this fun challange.

For more wow inspiration head on over to southern girls and see what al the girlies did with this challange.
Some beautiful stuff ill tell ya:)!

Have a wonderful day! 
(ill be back very, very soon:))

Hugs bettina

Im entering this too:




onsdag 18 januari 2012

Tilda with flower!

Hello friends!

It feels like i have been gone like forever. and i have missed you al lots and lots!
What can i say other then busy, busy and a sick baby on top of that, so not much playtime for me.
well, guess you al know how it is.

Anyways, today im here to show you my first dt card for copic marker europe blog, yay! Im soo happy about that but also a bit nervous. Im really not that sure about my coloring skills .I promise that i will do my best, but please be nice oke,lol

I made a card with this sweet little Tilda called Tilda with peony tails. She's from the new "sweet crazy love" collection. I love al the stamps from this new collection, so its really hard to choose witch one to color up first,lol.

After a while i decided to go with this beautiful tilda.

I made my desicion becouse of my design papers. I have theese beautiful Maja Design papers with beautiful purple roses on that i have been patting for a long time know. Some papers are so hard to cut in, they are so beautiful. But now i finally decided to cut in them..

I wanted to color that big flower that Tilda is holding in lilac/purple. I actually haven't used that much lilacs so I was off to the craft room to experiment a little on which copics to use.
I think i finally found a good combination, what do you think?


I really like this purple, green, black and white color combo.
The beautiful Maja Design papers are called "Ska vi ta en fika"


So, so sweet!:)


Some beautiful flowers from prima and woc


love those purple blings too,lol.

Copics i have used is:
Skin/Haut: E50, E51, E00, E11, Cheeks: E93, R21
Hair/Haar: E51, E31, E33, E35, E37
Dress+ Shoes/Kleid und Schuhe: W1, W2, W3, W5
Flower/Blume: RV91, V06, V12.
Leaves/Blätter: G40, YG61, G94.

If you dont have her yet, and you really have to, wanna, must, go crazy without  this sweet Tilda, Just head on over to Bunny Zoes and there she will be waiting for you,lol.
Enabler! Who? me?....

Thanks alot for stopping by today, meens so much to me.
Hope i could give you some inspiration, just like you al give bunches of to me.

Have a wonderful evening lovelies!

Hugs bettina

Im entering this too:



söndag 8 januari 2012

The skethy challanges. Corrys sketch.

Hi friends!

How is everybody doing today?
I have had a really calm and lazy saturday, taking care off and cuddyling with my sick little baby girl. Love that! Not that shes sick,lol, but the cuddyling part.
Shes doing so much better today, compeared to yesterday, so thats good.
Shes almoust back to beeing her happy, giggeling self.

Today is my first post as a new DT member over at The sketchy challanges (former Pink INK sketches) YAY!

Im sooo happy about that.!!! Beeing a part of this talanted team, and i looove sketches!

I think its the perfect way to get the mojo going. I also realised that sketches makes me go past my own comfort zones(its a really tiny zone). They inspire me and give me new ideas that i wouldnt even have tought about normally.
So in that process, while trying and experimenting, im also learning new things.
It doesent always end up the way i had in mind, but what a heck, maybe the next time ill be able to do it a little bit better and at least i had fun while messing it al up,lol.

Today we have a fabby sketch made by the wonderful Corry.

Here is the sketch...


And heres my card...


I used a cute little image from Saturated Canary.

The papers are a  from create papers. I got them last summer, but i still think they are so beautiful.

This next pic will show you a little about the problems i have while making cards...


Witch leaves should i use???
The dark ones or the lighter ones???

Ill take the dark ones. No wait! i take the lighter ones,lol.
This is to where al my hours of card making is going. I just cant decide what to use, and i do like this with everything on the card. From the image, to the papers and then im worst with the embellies,lol.

well, now you know why it takes me days to finisch a card,lol.
and now when im looking at the cards i think i regret that i changed the leaves. The dark ones was better?


A close up of the cutest little image. I really love coloring them.


A little pin. one of those things iv never used on a card before, and i dont know why i havent. It gives a really fun and playful toutch to the card i think. So thanks Corry!


For the sentiment i made a little banner.


Thank you so much for stopping by today!

Cant wait to see what fun you al will do with Corrys sketch.
Im actually really excited to see what you al will come up with. Theres so much you can do with this sketch, just jump over to The Sketchy Challanges and youll see what i meen. The DT has come up with some amazing inspiration.

Have a wonderful evening!

(hmmm....think i liked the lighter leaves better after al....lol)

Hugs bettina

fredag 6 januari 2012

Just sharing...!

Hello my lovelies!

How are you al doing.
I hope that this new year is treating you al very well!?.

I have a little sick two year old over here, so none of us has slept hardly anything this past night.
At the mo shes sleeping, doing ok, but a few hours ago i took her temp and it was a worrying number...40,5, and that is very high.
Hoping that she will be able to sleep at least a few hours, but then i know that the meds will loose their effect...
Oh well, shes a little fighter.
I have a few pics of her that i tought i would share, shes just so cute...


This is my little girl when shes not sick,lol.



Heres a little cradle. 
She got it from her bigbrother for christmas. It was meant to be for her doll, but she immidiatly made a little bed for herself,lol.


Shes still crawling into everything (dont know if you remember the pic of her in the toilet?).
Here shes in Santas big gift bag...



...and ofcourse she made a bed for herself,lol.



ha,ha, those two...Granny crawled into santas bag too...lol!

I have one more exciting thing to share with you....

...i was asked to join the Copic marker europe DT team!



Yay! im really excited about that.
I know that this experience will help me alot. and i know that i will learn so much more about coloring togheter with this amazingly talanted DT team and you al. And i really want and need that,lol.
Im so honored and im looking forward to this new adventure.
It will be so much fun!

Oki doki thats al, just wanted to share a little...
 But ill be back very soon with 2 new creations to share with you.

Hope you will have a wonderful evening! Maybe do a little playing around? Thats what im about to do...
Scrap room! Here i come!!!lol.

Big hugs bettina

söndag 1 januari 2012

Happy new year!!!, and best of 2011!

hi friends!

Hope you al have had a wonderful christmas and a fantastic new year!.

WOW, did we have some fireworks, best ones yet. Im still al excited (sorry, im like a kid when it al blows up,lol).
 Anyways, had a really lovely evening over at my hubbys sons girlfriends parents.
Good food, good company and lots and lots of fireworks yay!
HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!!!

Im gonna join Kellie and do "My top 10 crafty creations for 2011".



This will be my second year of this wonderful hobby and i did "The best of 2010" last year so i tought i do it this year too.
Thougt it would be fun to see if and how i have changed or not changed my style, and just to see if i have learned anything this past year.

Heres my best of 2011...




This is my little tilda wagon. 
Altho it took me many, many days to finisch, i really love how it turned out in the end.


Heres a card with a gorgeous sweet pea image.


A wild Kenny K card!


i had so much fun making this cake card!


A little tag with a sweet Prairy Fairy image!



First time i tryed to do a tent card. I used Diving Tilda and a mic image.
A really fun card to make. There will be many more of theese.



a card with a beautiful Whoopsie Daisy image. I love the colors.



Heres a card with a Tickled Pink image. Love the bright colors.


A tag i made for hubby on fathers day.


Heres a card with a sweet pea image that i made for mum.
She loves to be in the garden taking care of her amazing flowers.

This was really fun to do. Hope you had as fun as i did,lol.

And again...

HAPPY NEW YEAR to you al!!!

hugs bettina