fredag 29 mars 2013

I Stockholm är jag född!

Hej svejs!

GLAD PÅSK!!!:) Hoppas att ni allla har en riktigt underbar långfredag!!!, och att ni alla har fått/kommer att få många stora och goda påskägg;)!

Idag har jag fått äran att gäst designa för Art for myself! och temat är: Min familj och mitt hem!

Först så tänkte jag att jag skulle kladda ihop ett litet hus av något slag, men...så blev det ju inte alls det, hi, hi.
Tar en del work shops för tillfället, bla en kurs av "Junelle" och såg en sida hon gjort i hennes art journal av en liten stad, o då slog det mig... Mitt hem är ju stockholm!, så jag började kladda i "Junelle" stil, och så här blev det...


Detta ska då föreställa Gamla stan i Juletid, bara ytterst lite vitt på gatan. Känns som om vi aldrig har tillräckligt med snö Vintertid (förutom i år då, det är ju fortfarande vinter ute!)

Men jag bara älskar att strosa runt i gamla stan under Jul. Alla dessa små torg och marknader lite här o där, alldeles underbart!


Använde mig av collage för att göra husen, bara klippte till lite pappersbitar o limmade dit med lite mod podge, och så fram med mina akryl färger o bara kladda. Lite bruna, röda och blåa hus. Sen änvände jag mig av min Scarlet Lime penna för att rita dit lite fönster, girlangerna och för att markera alla kanterna. 
Målade Marken grå och bakgrunden beige, och på allt så stämplade jag med olika sorters stämplar med svart och röd akrylfärg.


Texten är från en gammal orup låt som jag lyssnade väldigt mycket på då jag var yngre, så jag tyckte den passade bra.
Så ja, hoppas att ni tyckte om min lilla gata i Gamla Stan!?.

Nu håller jag bara tummarna för att det här med bloggande fungerar också...Var ju faktiskt år och dar sedan jag bloggade. Kanske fick detta mig att komma igång igen.

GLAD PÅSK till er alla!!! och åter igen...Tack så mycket för äran att få gäst designa:)

Nu bär det iväg till Kolmården!!!

Kramiz Bettina



6 kommentarer:

  1. Hmm it аppears lіκе your blog аte my first comment (it
    was eхtгemely lоng) so I gueѕѕ I'll just sum it up what I had written and say, I'm thorοughly enjoying your blog.
    Ӏ too am an aspіring blog writеr but Ι'm still new to everything. Do you have any helpful hints for newbie blog writers? I'd gеnuinely appreciate it.



    Heгe iѕ my ωeb blog ...
    Seo Companies Dallas

    SvaraRadera
  2. Ι'm amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that's both eԁucatіve аnd inteгeѕting,
    anԁ lеt mе tell you, yοu hаve hit the naіl on thе heaԁ.

    Тhe problem is something not еnοugh peoplе are sρeаking intellіgently about.
    Now i'm very happy I found this in my search for something regarding this.

    Feel free to surf to my blog post; ft worth seo company

    SvaraRadera
  3. Hej Bettina
    Så skoj att se dig tillbaka :)
    Så underbart du skapat gamla stan i Sthlm...
    mycket läckert o kreativt!
    Önskar dig en fin helg! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  4. Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog website?
    The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

    Also visit my page: reverse osmosis filtration

    SvaraRadera
  5. I read this article fully regarding the resemblance of most up-to-date and preceding technologies, it's amazing article.

    My web page; meet Me conference call

    SvaraRadera
  6. Title:
    Best Revenue sharing with the High Returns Investment
     
    Content:
    Welcome to Make Money Online with best investment in Hedge fund day trading with high returns on Daily Interest the world best revenue sharing program in which High Yield Investment Program, Best Hyip, Best Investment, Hyip Monitor, Forex Fund, Daily Profit, Monthly Interest, Monthly Profit, Earn Money Online, Money Maker Group, Dream Team Money and like this much more and you can withdraw the amount throw referral commission, eCurrency Invest, LibertyReserve, Alert Pay and SolidTrustPay as well. Get 200% profit within 150 days and the minimum withdraw is only $5 which is on daily basis.
    For More Details click the link below:
     
    Web Link:
    http://whatacash.com
    Display Name: whatacashwaqar

    SvaraRadera